Pages

ما جادلت أحدا الا تمنيت أن يظهر الله الحق على لسانه - الإمام الشافعي


"Aku tak berdebat dengan seseorang melainkan aku mengharapkan Allah menyatakan kebenaran di atas lisannya" -Imam Syafi'e-

Saturday, November 14, 2009

PLEASE REMEMBER WHAT FIRST (PRWF)..

Why me even here in Egypt?

1- tour around Africa?
2- looked smarter when back to Malaysia?
3- To have a better sleep?
4- Watching Hollywood movies more often?
5- To be some kind of politician?
6- Making friends?
7- To play takraw? futsal?

Persoalan yang timbul setiap hari dlm kepala otak aku bila masuk dlm toilet ketika qodho hajat..dan resolusi aku setiap kali sebelum beristinjak ialah.. “I’ll study harder!!”

Sungguh taik..!! It won’t happen! n it will never happen ..dasar pemalas..
Sometimes I used to say: ‘kembalikanlah semangat aku yang dahulu”..bila pikir2 balik, bila masa aku semangat?ade ke?

Aku cuba mngigatkan diriku melalui tulisan blog ini bahawa aku dtg ke sini utk menuntut Ilmu.. menghabiskan pengajian bahasa arab di university Al-Azhar yang gah ini, bertalaqqi sbrp byk kitab yg aku mampu..


p/s: ngantuk la plak..tido jap..zzz..

No comments:

Post a Comment