Pages

ما جادلت أحدا الا تمنيت أن يظهر الله الحق على لسانه - الإمام الشافعي


"Aku tak berdebat dengan seseorang melainkan aku mengharapkan Allah menyatakan kebenaran di atas lisannya" -Imam Syafi'e-

Monday, November 2, 2009

Asri kene tahan?



Dr Asri di tahan!!
SMS yang aku terima dari Ammu( abg man) kira2 dkt pkul 6 pagi smlm kot..antara kandungan SMS:

ammu : Dr Asri Kene tahan dgn JAIS
aku : pegila jamin die, nnti claim blk ye..
ammu: org serius, die memain plak..
aku: skjp je tu, public figure la katakan..dont worry.
ammu : baru plan nk ziarah dia..
aku : ee bestnye, kalo ziarah die nnti jgn lupe kim slm dr huge fan of him yg kt mesir ni..ngee..

who do u think that person is?

1)apa komen Najib?
" ni xde kene mgena ngn kerajaan pusat, wa rasa krajaan negeri ni.."- the star online

2)apa kata MB Selangor(Tan Sri Khalid Ibrahim)?
"wei JAIS!!apa motif lu tangkap mamat ni beb? baik lu jelaskan.."-harakah daily
-turut mghadiri kuliah ketika Dr. Asri ditangkap 2 org ADUN dr selangor,so aku x rasa ade kaitan dgn kerajaan negeri...

3)apa kata pengarah JAIS, Datuk Mohammed Khusrin Munawi?
" tangkapan dibuat disbbkan aduan pelbagai pihak, wa x kira, mcmana pun wa akan tangkap asri dan dakwa die.." -malaysia kini.com

so, jelas lagi teranglah yang tangkapan ini dibuat di sebabkan JAIS yg gila kuasa ni..sukati ko la..ade sumber yg mgatakan yg tangkapan ini di buat disbbkan tawaran jwtn yg dipertua YADIM oleh PM kpd Dr Asri..hmm, pape jelah..

bende ni pernah berlaku masa beliau nak ceramah kt Selangor seketika dahulu yg di hadiri oleh audience dr kalangan student UIA, suddenly JAIS dtg n nk cancel kan majlis tu atas alasan Dr Asri xder tauliah.. tp stlh berbincang dgn pihak pganjur majlis tu, mereka akhirnya bersetuju utk meneruskan juga majlis tetapi dgn syarat "cakap apa yg ade kaitan dgn maulid nabi je, jgn lebey2" kata pegawai JAIS kpd Dr. Asri.

permusuhan antara jais ngn Dr Asri ni mmg dh lama la..tp skang ni baru nk tunjuk belang..lupakan je la.. berapa byk statement yg mintak keadilan dr tangkapan ni dan berapa ramai plak sokong die..Najib, MB selangor, Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, KETUA Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Mejar Jeneral Datuk Jamil Khir Baharom, Bekas Yang DiPertua YADIM Datuk Dasuki Ahmad, Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Shahidan Kassim, NGO2 lain (SIS) dll.. malas aku nk tulis ramai2 wlaupun sbnrnya dh ramai yg aku senaraikan...

sbb tangkapan ialah ajaran beliau mengelirukan dan wahabi..ape yg keliru? ape yg wahabi?

sblm ni beliau telah menangkis tuduhan memorandum oleh so-called Persatuan Peguam Syar'ie Malaysia kpd Yang Di-pertuan Agung dlm sidang media atas tuduhan menyeleweng dalam ajaran ahli sunnah serta menghina Imam Ghazali dan Imam Nawawi..ade bukti ke??

kelakar dol golongan agama kt Malaysia ni...nk kata mcm monyet pn ada.. hantar pisang malam jumaat ok la diorg tu..

p/s 1: aku akui mmg aku minat Dr Asri ni.. so statement ni kelihatan biased..
p/s 2: tp yg lebih aku geram ialah org bodoh yg guna kuasa utk kalahkan/jatuhkan org lain bukan guna hujah dan akal yg dikurniakan..

No comments:

Post a Comment